Waarom van deze training
Veel hulpverleners die zich het contextuele gedachtegoed na een basiscursus of zelfs na een tweejarige basisopleiding eigen hebben gemaakt, blijven zich afvragen ‘hoe je het in de praktijk nou gebruikt’.
Hoe ben je meerzijdig partijdig? Hoe kun je de balans van geven en ontvangen weer in werking zetten? Hoe kun je hulpbronnen aanboren?
Inhoud van de training
In deze vervolgtraining staat de praktijk, ‘het doen’ centraal. Tijdens de bijeenkomsten zal geoefend worden met eigen inbreng van de deelnemers. Tussen de zittingen door wordt gewerkt met gespreksverslagen, geluidsopnamen en beeldopnames. Deze vormen tevens de inbreng voor de zittingen.
Tijdens de bijeenkomst zal er wel een koppeling met de theorie worden gelegd, maar de praktijk staat centraal.
De werkwijze van de training ligt dicht tegen begeleide intervisie en supervisie aan.
Doelgroep
- Hulpverleners in de sectoren jeugdzorg, verslavingszorg, psychiatrie, maatschappelijk werk, jeugdbescherming
- Pastores en pastoraal medewerkers binnen kerken, gemeenten en parochies
- Docenten en leerlingbegeleiders binnen scholen voor basis- en voortgezet onderwijs
Vorm
Incompany
Duur
Doorlopend. Deelnemers van een organisatie nemen deel aan de vervolgtraining voor een bepaalde periode. Telkens wanneer er iemand uitstroomt kan een nieuwe deelnemer instromen.
Maximum aantal deelnemers
4
Meer informatie
Meer informatie over deze training is telefonisch of via het contactformulier verkrijgbaar